Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä manga-sarjaa suosittelisit toisille?

 :: Japani :: Manga

Siirry alas

Mitä manga-sarjaa suosittelisit toisille? Empty Mitä manga-sarjaa suosittelisit toisille?

Viesti  Yuuka 22.03.11 19:33

Sehän on selvää, että maailmassa on monia tuhansia erillaisia manga- sekä anime-sarjoja mutta kaikki niistä eivät ole samanlaisia. Toisille sopivat toisenlaiset sarjat ja toisille toisenlaiset. Sääli kyllä on etteivät kaikki löydä kaikkia kivoja sarjoja mistä saattaisivat pitääkin. Siksi tein tällaisen osion jossa jokainen saa suositella omasta mielestään hyvää manga-sarjaa toisillekin. Kukapa tietää vaikka joku mielenkiintoinen sarja tai yksittäinen kirja voisi löytyä muiden joukosta? 83

Kannattaa siis kertoa kirjan pääidea, pikkuisen kirjan juonesta, henkilöistä, mitkä ovat kirjan genret, onko kirjassa ikärajaa sekä oma mielipiteesi siitä jos olet sen lukenut. Itse ajattelin aloittaa shounen ai-aiheisella kirjalla vaikka tiedänkin etteivät kaikki välttämättä shounen aista tai yaoista pidäkään niin minä itse kyllä tykkään niistä todella paljon. Eli tässä olisi...

********************

The Paradise On The Hill

Genret: Draama, Romanssi, Koulu elämä, Shounen ai
Tekijä: Momoko Tenzen
Julkaisija: June manga
Ikäraja: K16

Kijima opettaa korkealla kukkulalla olevassa koulussa jossa käy vain tyttöjä. Kijiman kavereiden mielestä hänellä on työ jota voi jo kadehtia mutta Kijiman mielestä hänen työnsä osaa joskus olla todella rasittavaa. Koska kaikki oppilaat siinä koulussa ovat tyttöjä miespuolisten opettajien suosio on taattua. Näin on käynyt myös uudelle liikunnan opettajall; Onolle. Kun Ono tulee kysymään Kijimalta neuvoa siitä, kuinka saisi torjuttua tyttöjen lahjukset ja lähentelyt loukkaamatta näitä, on Kijimalla pulma pohdittavaksi.

Kijima vain alkaa pian huomata, että hänellä itselläänkin on melko lämpimiä tunteita tuota nuorta liikunnan opettajaa kohtaan. Asiaa hankaloittaa se, että Onolla tuntuu jo itselläänkin olevan ihastus mutta hän ei ole vielä uskaltanut kertoa asiasta. Voiko Kijima siis koskaan kertoa Onolle oikeita tunteitaan ja kuka mahtaa olla tämä Onon salaisen rakkauden kohde?




Itselläni siis on tämä kirja "suuressa" kirjakokoelmassani ja täytyy kyllä sanoa, että pidän tästä kirjasta itse todella paljon vaikka tässä ei varsinaisesti mitään yaoihin viittaavaakaan näytetä. Hiukan shounen aita on kyllä mukana mutta siinä se. Kirjassa ei myöskään varsinaisesti ole määritelty kumpi on seme ja kumpi on uke mutta siltikin näiden kahden välinen romanssi saa minut pienesti sykähtämään.

Kirjan tekijä on tehnyt ennen tätä kirjaansa yhden kirjan, jonka nimi on Seven. Piirrosjälki on siis samanlaista kuin Sevenissä ja minusta se on nättiä vaikkakin joskus tuntuu, että piirros olisi jäänyt hiukan kesken. Se ei kuitenkaan latista tämän kirjan tunntelmaa yhtään. Moni voi kylläkin pitää tätä kirjaa tylsänä, mitään sanomattomana tekeleenä mutta itse olen kovin kiintynyt siihen.
Yuuka
Yuuka
enkeliharjoittelija
enkeliharjoittelija

Viestien lukumäärä : 62
Liittymispäivä : 17.03.2011
Ikä : 35
Paikkakunta : Outokumpu

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 :: Japani :: Manga

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa